دشتی| بازدید رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتی از مرکز شنوایی سنجی نوزدان شهر خورموج

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی از مرکز شنوایی سنجی نوزدان در شهر خورموج بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بو شهر و به نقل از بهزیستی شهرستان دشتی در این بازدید مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی، غربالگری شنوایی همگانی نوزادان با هدف شناسایی و مداخله زودهنگام و همینطور غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 6 سال می‌باشد.

وی افزود: تشخیص دیر هنگام اختلال شنوایی باعث ایجاد تاخیرات عمده در کسب زبان گفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان می‌شود. بنابراین جهت کاهش اثرات زیانبار کم‌شنوایی به ویژه در 6 ماه اول زندگی تا 3 سالگی که دوره بحرانی زبان آموزی محسوب می‌شود و تشخیص زود هنگام ضایعه شنوایی، مداخله به موقع پزشکی، توانبخشی یا هردو الزامی است.

رئیس بهزیستی شهرستان درخصوص جزئیات اجرای غربالگری شنوایی نوزادان، گفت: زمان اجرای برنامه غربالگری شنوایی همگانی نوزادان از بدو تولد تا یک ماهگی، در بخش تشخیص تا 3 ماهگی و در بخش مداخلات درمانی یا توانبخشی تا 6 ماهگی است.

زارع خاطر نشان  کرد: در حال حاضر دو مرکز شنوایی سنجی نوزدان در شهرستان فعالیت میکنند که یکی از مراکز در شهر خورموج و مرکز دیگر در شهر کاکی استقرار دارند.

رییس بهزیستی شهرستان دشتی یادآور شد : سال گذشته ۱۲۴۵ نوزاد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۲۸۶ نوزاد غربال شده است.

کد خبر 112345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد